Iqamat



Wowwowwoww~ tajuk entry agak waraq bunyinya. Hahaha...Apo kaber sume? Awek, camne korang pye relationship dgn boyfie? Ceyh! Bukan urusan aku! Ok-2. Dah lama tak hupdate. Haktuih namanya kondisiku stabil. Indonlah pulak. Kehkehkeh... Today punya cerita ialah...of coz about iqamat. Hahaha...

Hmm...nak tahu tak? Tak nak tak apa. Hari ni aku lafaz iqamat untuk jemaah. Aip! Siapa cakap aku iqamat untuk jemaah laki-2 tu? Wa iqamat untuk cik adik-cik adik yang solehah lah! Pfft! And agak-2 korang who was the imam? It was Ana! 

Kitorang ada event at sekolah. Kitorang solat berjemaah perempuan. Firstly, Ana suruh aku jadi imam tapi aku cakap aku tak pandai. Memey lah. Aku memang tak pernah sekalipun jadi imam dekat rumah. Nak-2 lagi kat sekolah? Mampuih!

Haih....awex-2 niyh lama bebenor nak pakai telekung. Aku dengan Ana doq syoklah membebel berdua pasal kelembaban diorang. Hahaha... Sebaik saja saf hadapan penuh, Ana suruh sesiapa bacakan iqamat. Tapi tak sesiapa pun baca. Then, Ana tunjuk aku. Pulak?!! Ok..ok... rilex... Nasib baik aku ingat macam mana rupa iqamat. Adehhh~ Lepas baca iqamat, Ana pun mengetuai jemaah.


Ok. Iqamat tu kira-kira aku ialah iqamat yang aku baca untuk kali ke-4. Tak percaya? Percayakan jelaah. 1st di sekolah rendah sewaktu ujian amali. 2nd di sekolah agama pun ujian amali. 3rd di sekolah menengah sewaktu P.A.F.A. 4th ialah hari ini. Perghhh~! Alhamdulillah aku still ingat iqamat.

Bayangkan jelah. Dekat rumah ni, siapalah yang nak aku imam kan. Aku solat pun kadang-2 tanpa imam? Faham-2 jelah. Peace~



0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com