Kebebasan



Diri kau adalah hak kau.
Masa depan kau cuma bergantung pada kau.
Baik buruk kau, kau yang pilih.
Kalau kau merancang yang baik, Dia pasti tolong.
"Kalau aku merancang yang buruk, aku minta moga Dia MENGHALANG!"

Aku sentiasa merasakan aku hidup bukan untuk aku.
Tapi untuk mereka. Aku tak dapat nak berhenti daripada memikirkan mereka.
Sebaliknya, aku berhenti berfikir tentang diri aku.
SALAH? Ya. Memang SALAH!!
Tapi aku selalu tipu diri aku dengan mengatakan ia adalah BETUL.

Sebenarnya, aku tertanya-tanya.
Adakah benar bahawa aku bebas untuk menentukan kehidupan aku sendiri?
BENARkah aku BEBAS???
Soalan itu tak pernah terjawab.
Dan aku terus memillih untuk TIDAK BEBAS.



0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com