Perasaan Itu



Fikiranku keliru, fikiranku buntu. Dadaku sesak dan sakit. Kepalaku kusut dan runsing. Pada siapakah patut aku mengadu dan bercerita? Pada kau? Kalau aku berkongsinya dengan kau, mahukah kau mendengarnya sehingga tamat? Benda ni buat aku rasa sakit dan sesak. Aku nak dia hilang dan pergi. Tapi pada masa yang sama aku tak nak. Sebab apa? Sebab aku perlukannya. Walaupun sebenarnya TIDAK. Walaupun ianya adalah SALAH. Waktu kau peluk aku, aku rasa amat disayangi. Waktu kau pegang tangan aku, aku rasa amat dikasihi. Waktu kau memberi aku sesuatu, aku rasa amat dihargai. Adakah aku tidak pernah disayangi, dikasihi atau dihargai selama ini? Oleh sebab itu aku merasakan semua itu? Bukankah aku ada sayang, kasih dan penghargaan dari keluarga? Tetapi...kenapa aku jadikan sayang, kasih dan penghargaan mereka sebagai persoalan? Dan membuatkan diri aku berasa tidak wujud langsung dalam keluarga ini. Kau penyayang, peramah malah tak kurang juga sifat keibuan. Aku selesa dengan kau. Kau pandai buat aku bercakap bila aku terlebih pendiam. Kau pandai buat aku ketawa bila aku terlebih bad mood. Pada aku kau istimewa. Mungkin memang aku rapat dengan dia tapi rasanya aku lebih sayangkan kau. Kau faham aku. Kau tahu aku. Dan aku tak nak kehilangan anugerah terhebat macam kau. Aku tak nak kerunsingan dan kekeliruan seorang diri. Semua tu buat aku penat dan putus asa. Diri aku ni suka berpura-pura. Bila ya, dikatakan tidak. Bila tidak, dikatakan ya. Cuma kau yang faham mana satu jawapan aku. Aku sayang kau. Sangat sayang. Boleh tak kalau suatu hari nanti, aku pegang tangan kau dan rasakan perasaan yang sebenar? Tanpa memikirkan salah dan silap? Hanya merasakan perasaan itu? Tanpa rasa bimbang dan risau? Hanya tumpukan kepada perasaan itu? Adakah perasaan itu indah? Adakah ia indah seperti perasaan yang dahulu? Pasti ianya indah kan? Lebih indah daripada perasaan yang dahulu.

PERINGATAN!! : Jangan tiru ini di dalam kehidupan anda. (haxhax!)





0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com