Aku dan Ina

Tadi petang aku buat study group dengan Ina and Ida. Sebelum study, as usual solatlah dulu coz kitorang balik dari sekolah terus ke rumah Ida. Aku solat dalam bilik depan. Ina pun masuk sekali. Ida pula solat dekat bilik dia. Lepas aku siap solat, aku tengok Ina dah tertidur. That time.....'naluri' tue datang. Aku try hard lawan benda tue. Terfikir juga, mesti ada yang kurang dalam solat aku tadi. Lepas siap lipat telekung and sejadah, aku duduk di tepi katil. Ina still tengah tidur. Aku tak pandang pun dia. Takut-takut hasutan syaitan semakin kuat. Aku gelisah. Tak lama tue, Ina bangun.

Tak pasal-pasal dia bercerita pasal tahi lalat. Haishh....minah niyh! Dia tanya aku whether aku ada tahi lalat tak kat leher. Aku jawab je tak tahu. Macam tak ada keje lain je mencari tahi lalat. Adesss~ Lepas tue, Ina sibuk nak cari. Aku dah rasa lain. Semacam je. Then tak lama tue Ina cakap ada. Oh! Aku ada rupanya tahi lalat di leher ya. Ina tunjuk pula tahi lalat di leher dia. Aku just pandang gitu-gitu je. Seriously, aku memang dah meremang giler.

Kemudian, si Ina nie tukar topik pulak. Topik Kahwin pulak. Haiyaa~ dia cakap kalau dia kahwin nanti nak bertemakan putih dan pink. Lepas tue, dia bercerita pula pasal kenapa artis kahwin mesti pakai baju putih. Dia kata sebab diorang fikir perkahwinan tue permulaan hidup yang akan diorang corakan nanti. Tak tertinggal juga dia bercerita pasal hantaran. Aduhai~~ minah niyh....dah ready je gayanya. Yang aku nie just layan jelaah. Entahlah. Tak ada lah aku tertarik sangat nak bercerita pasal perkahwinan nie. So, just dengar jelaah. Alamaklum, Ina nie memang banyak cakap. Hmm...



PERINGATAN! : Nama yang aku guna bukanlah nama sebenar.



0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com