Puppy Love ke Babi Siot? Upss!

Aku dulu ada seorang boyfriend. Kitorang kenal since sekolah rendah lagi in Year5. Then, hari ke hari hubungan kitorang semakin rapat and jadi kawan. Tambahan, rumah kitorang pun dekat. In Year 6, kitorang start couple. During his birthday, aku kasi dia present. Masa itu adalah first time aku beri hadiah dekat lelaki. Kiranya, he was the first lah. Bila kitorang naik ke sekolah menengah in Form 1, hubungan kitorang semakin renggang. Hari demi hari, aku jarang nampak kelibat dia. Lastly, I realized that he had already leave me. Without any words, we break up.

In Form 2, aku ingat aku dah lupakan dia. Rupanya tak. Hari demi hari, aku menanggung sakit seorang diri. Hal tue berlanjutan hingga ke Form 3. Since my father bought me a laptop, aku mula terfikir untuk cari jalan supaya dapat mendekati dia. Aku buat FB account. Tujuannya, aku nak mendekati dia. Aku guna nama typo, hope dia tak kenal aku. Aku add dia as friend and dia approved. Our first chat was fine and full of joke. But then, lama-kelamaan bila aku ajak chat masa dia on9, dia tak reply. Mula-mula tue aku fikir maybe dia busy melayan ramai frenz yang lain. Tapi, akhirnya aku syak maybe dia dah tahu siapa aku.

Bila aku rindukan dia, aku view FB dia. Ada ketika tue, aku nampak banyak pic seorang perempuan nie yang amat aku kenal wajahnya ditag padanya. Who knows, she was his girlfriend. Tak lama tue, perempuan tue add aku kat FB. Awal-awal chat, minah tu dah tanya aku whether aku still suka BF dia lagi ke tak. Aku just being honest. Aku jawab YES. Even though, kitorang selalu chat. Perempuan tue suka sangat update citew-citwe pasal BF dia dekat aku. Aku just baca dan layan jelaah...Sakit tak sakit. Aku juga yang tanggung.

Pada suatu hari, chatbox exBF aku timbul. It started with 'Hai'. Then, aku pun balas dengan 'Hai'. Tak naklah lebih-lebih even dalam hati teruja giler gaban! Then, dia senyap. Aku tak boleh tahan. Nak sangat chat dengan dia. So aku tanya, "Apa khabar?". Then he replied, "Awak. Ni saya lah. Sya(bukan nama sebenar)." Babi giler babeng! Rupa-rupanya yang online FB tue perempuan tue. Automatik aku sesak nafas and dada aku rasa sakit sangat. Rasa macam tiba-tiba ada kaca tertusuk di dada. Akhirnya aku menangis. Siapa tahu? Siapa dengar? Aku menangis sambil ketawa. Ketawa sebab aku bodoh sampai tertipu hanya dengan ucapan "Hai". Aku menangis sebab aku berasa sangat-sangat tersangatlah kecewa.

Sebelum cuti sekolah 2011, aku dapat komen dari exBF aku. Dia kata, "Woi! Kau jangan kacau lagi aku dengan Sya(bukan nama sebenar). Antara kita dah tak ada apa-apa." Aku just tersenyum je baca komen tue. Aku tak menangis. Dalam hati aku berkata, "Selama 3 tahun. Baru sekarang kau nak luahkannya? Adakah ini bererti aku tak perlu menunggu lagi?". Ya! Aku tak perlu menunggu lagi. Selepas aku baca komen tue, and tak lupa juga komen Sya di bawah komen mat tue,"Apa nie sayang...", aku blocked kedua-duanya. Automatik, kitorang putus hubungan. Fine. Aku takkan kacau korang.

In this year, 2012, Sya ada datang pada aku dan tanya kenapa aku block dia. Aku kalau boleh tak nak berjumpa dengan perempuan tue. Aku teragak-agak nak jawab soalan Sya. Untung pada waktu tue Ina(bukan nama sebenar) datang dan ajak aku beratur. So, aku ambil kesempatan tue untuk tak jawab soalan Sya tadi. Aku benci bila berhadapan dengan Sya sebab aku tahu aku menipu diri aku. Tapi aku tak dapat nak benci Sya sebab dia memang baik dan tak layak dibenci. Dia pengawas di sekolah. Sometimes tue, aku curi-curi juga pandang dia. Rindu pula dengan persahabatan antara kitorang dulu.

Ada satu hari tue aku unblocked Sya and view her FB. Awal-awal buka aku dah nampak cover FB dia pic dia dengan exBF. Aku cepat-cepat tutup tab and block dia semula. Sumpah! Aku takkan unblock diorang lagi. Forever BLOCK!!

0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com