9 hours



Ok. Aku tak sangka mulut aku ni agak masin. Or...mulut KAU yang masin sebenarnya? Klik untuk tahu siapa KAU tu. Hari ni aku spent 5 jam 1/2 dengan Ana di library. Even bukan berdua. Hahaha.. Pagi tu, aku dengan Ana sama-2 still tak breakfast. Kitorang memang asyik mengadu je nak makan. Dahlah Ina and Min yang duduk dengan kitorang asyik bercerita pasal makanan. What The Food! Hahaha... Jam 9 pagi aku dengan Ana keluar dari library. Min pun ikut. Tinggal Ina dengan guru-guru yang tengah meeting dekat library je. Kitorang keluar sebab nak pergi makan dekat mana-mana kedai makan yang dekat dengan kawasan sekolah. Yalah tu dekat. Aku rasa dah 1 km lebih kitorang merayau. Akhirnya jumpa jugak kedai makan. Hah! Itulah yang masinnya. Mentang-2 lah semalam aku tulis nak date dengan Ana dekat entry. Tup tup hari ni duduk semeja dengan Ana di kedai makan. One more time. Even bukan berdua. Hahaha...

Kat kedai makan, 1stly kitorang duduk dekat meja depan. But then, kitorang tukar ke meja tengah sebab Min nak duduk di bawah kipas. Kitorang dah order makanan mse dekat meja depan. Bila minuman kitorang smpai, bukan sampai dekat meja kitorang tp dekat meja yang kitorang duduk sebelum ni. Ana cakap kat akak yang bawa minuman tu yang dia bawa minuman kitorang. Ana bawa minuman tu ke meja kitorang tapi minuman Ana ada kat akak tu. Ana minta aku temankan dia jumpa akak tu. Sampai dekat akak tu, kitorang tengok akak-akak dekat situ dah berkelahi. Just because of one cup of Teh Ais? Dah tu. Diorang nak saling marah pulak sesama sendiri. Nampak sangat tak puas hati dengan kitorang tapi lepaskan dekat orang lain. Totally, it was unrespect. Kau nak marah kuat-kuat depan semua pelanggan cuma sebab tersalah hantar minuman? Hello. Tak ada perbezaannya kitorang bila kitorang duduk di kedai kau untuk makan. We all were your costumers. Bukan 2ndary student, bukan adik, bukan pakcik or makcik, bukan sesiapa. Semua pelanggan sama taraf. Yang berbeza cuma kau dengan kitorang. You should know that costumer always right even they didn't*wa kasi highlight tu. Mu nampak ke dak?*. Dahlah tampal label Wifi Zone tapi tak free on9 coz need a passwrod. Kejadah lah.

Aku tengok Ana makan berselera betul. Lapar betul awek aku nie. Dia siap buat 2 order. Nasi lemak and roti canai kosong. Huhu.. Aku tak tegurpun dia makan laju sangat ke, berselera ke, coz aku tahu dia memang lapar. Nak-2 dia ada mengadu yang kepala dia sakit kepala sebab migrain. Since semalam. Dia cakap, sampai menangis dia tanggung sakit sebab migrain tu. Poor you Ana. Kenapa tak nak pakai cermin mata? Aku risaulah. Lepas habis makan, kitorang balik ke sekolah. Bila cikgu-cikgu tu dah habis meeting, kitorang pun buatlah keje kitorang. Menghias library. Aku buat reben sebab aku pandai buat reben ala-ala reben hamper. Ana pulak buat origami bunga ros. Min just tolong-tolong je. Tapi Ina, sedap je dia doq hadap comp library. Yalah. Ina tu otak dia yang berseni. Melainkan kitorang ni yang tangan je berseni. Hahaha...

Ana mengadu tangan dia sakit buat bunga tu. Sian Ana. Ya. Aku tahu sakit. Sebab aku pun pandai buat bunga tu. Ana tak pandai nak gamkan bunga tu supaya tak terbuka. So, she ask for my help. Aku suka bila Ana minta tolong aku. Kitorang lepak dekat library sampai 1: 30 ptg. Balik, mak Min hantarkan. Tapi balik tak sampai 10 minitpun. Mak Min hantar aku and tunggu aku dekat luar dengan Ana and Min sebab aku nak ambil buku Biologi untuk kitorang buat study grup dekat rumah Shu nanti. Dekat rumah Ana pun macam tu. Kitorang tunggu Ana. Ana suruh aku pegangkan handphone dia sebab dia malas nak bawa masuk sekali. Even just pertolongan yang kecil. Aku suka untuk menolong. Yang SHITnya pulak! Rumah Ana bertentangan dengan rumah ex-bf aku. Bila aku toleh kiri, aku akan nampak rumah Ana. Bila aku toleh kiri, aku akan nampak rumah Am. Sudah berbulan aku tak menghadap rumah tu bila bas yang aku naik hendak ke bandar dan balik lalu di jalan utama yang dekat dengan rumah tu. Tapi hari ni aku tak boleh blah pulak kan. Shit!

Di rumah Shu, kitorang study grup Bio. Ana merupakan cikgu kitorang pada masa tu. Dia akan baca dan terangkan segala apa yang dibaca dalam behasa inggeris dan beristilah biologi itu. Bila dia terpaksa menyebut perkataan-2 yang ada huruf 'R', dia akan minta aku sebutkan. Coz what? Ana ni pelat 'R'. Huhuhu... And bila dia tak dapat nak terangkan apa yang dibaca, itupun dia akan minta tolong aku. Kiranya aku ni cikgu sampingan lah jugak. Suitlah tu. Min and Shu classmates. Aku dengan Ana pun classmates. Matchlah tu. Perasan. Bila nak balik, mak Min tak dapat nak hantar Min dengan Ana. Aku no hal sebab rumah aku memang dekat dengan taman perumahan Shu. Kasi jalan je. So, aku ajak Ana and Min jalan kaki balik ke rumah aku and biar bapak aku hantarkan diorang. Lagipun, kalau-2 migrain Ana datang even hari redup yang mendung macam ni, tambah dia jalan sorang-2, tak ke bahaya? Nak-2 lagi Ana takut anjing. Termasuklah anjing yang dalam rumah or tengah tidur atau anjing yang just jalan-jalan di tepi tapi tak mengejar orang. Kalau hujan? Rumah Min pun agak jauh jugak kalau jalan kaki. Nak naik bukit lagi. Penat nanti kawan aku yang sorang ni. So, better biar bapak aku yang hantar. Finally, Ana and Min sampai di rumah dengan selamat. Tapi yang kurang selamatnya ialah aku. Sebab aku terpaksa menghadap rumah ex-bf aku untuk kali kedua. Pfft! -..-


P/S : Dari jam 8 pagi sampai 5 petang. Aku tak berenggang dengan Ana. Ok. I love that*sengaja boldkan*. 5jam 1/2 + 3 jam 1/2 = 9 jam. \(^_^)/







0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com