Terlalu Cinta??


Aku tak main-main cintakan dia. Maybe memang pada tahap umur macam aku, cinta macam nie just dikenali 'Puppy Love' which tak ada niat nk berkahwin pun. Tapi aku serius sayang dia. Aku serius nak jaga hati and perasaan dia. Aku serius ambil berat pasal dia.

Tapi itu dulu. 1 tahun lebih kitorang kapel, dia tinggalkan aku macam tue je. Bila aku cakap pasal kapel, janganlah korang ingat kitorang kapel secara bebas. Aku dengan dia tak pernah bersentuhan pun. Gurau kitorang, manja kitorang, kitorang tak pernah melampaui batas. Maybe sebab itu dia tinggalkan aku. Aku tak se'modern' girls yang lain. Aku kuno. Asyik nak hantar surat je dekat dia.

Dia tinggalkan aku masa tu aku Form 1. Kitorang sebaya. Ikutkan still kanak-kanak yang tak matured. Aku ingatkan aku boleh lupakan dia macam 'Puppy Love' yang lain. 2,3 minggu, dah. Habis. Tapi tak. Jangankan berminggu, berbulan. Bertahun aku nak lupakan dia. Tapi tak lepas-lepas jugak.



Dalam tempoh 3 tahun, tahu tak apa yang selalu jadi prinsip aku? Ini dia :
"Aku cintakan kau. Dan akan selamanya cintakan kau. Aku tak dapat nak pandang lelaki lain sebab aku terlalu cintakan kau. Aku berharap mungkin bila-bila nanti, even kita dah dewasa, kita akan bertemu dan bersama semula. Aku akan tunggu."

Look! Betapa siotnya aku. Sengaja sakitkan diri sendiri. Sengaja patahkan hati sendiri. "Aku tak dapat nak pandang lelaki lain sebab aku terlalu cintakan kau." Ayat tue. I meant it! Really meant it! Aku memang tak dapat nak pandang lelaki lain selain daripada dia. Dan disebabkan itu, aku mula rasakan kekosongan di hati aku. Di hati aku ada dia tapi bukan cintanya. Dan pada waktu tu juga, aku ada sorang kawan names Jia. Aku ada cerita pasal dia dalam entry yang lepas-lepas. She's kind, friendly, caring and love to share anything.

Jia tak secretive macam aku. Suka sorok-sorok. She' open. Dia care pasal aku. And selalu nak dekat dengan aku. She just too kind and friendly. Disebabkan kitorang cuma dpt jumpa di sekolah agama waktu Darjah Khas, and aku memang tak ada kawan kat sekolah, she always be with me. Kalau tak pun, bila nampak or terserempak dengan aku mesti dia datang dekat.

Hubungan aku dengan Jia tak ada lah akrab sangat. Tapi aku dapat nampak dia cuba untuk merapatkan jurang antara kitorang. Yalah. Aku nie kekok sikit bila dengan dia. Sebab dia nie peramah sangat. Aku dengan dia terlalu jauh beza. Aku pendiam, dia peramah. Aku secretive, dia straight to the point. Aku segan-segan, dia selamba dek jo. Aku sempoi-2 je, dia periang. There were alot of different. Tapi dia tak kisahpun pasal semua tu.



Dengan adanya Jia disisi aku, aku merasakan ada yang kisah pasal aku. Ada yang ambil berat pasal hati aku. Hinggalah pada suatu masa tu, aku rasa Jia dah isi kekosongan di hati aku. Tempat jia setara dengan tempat Si Dia yang aku cintakan sangat tue. Aku mula sayangkan Jia lebih daripada seorang kawan. Bila dia pegang tangan aku, jantung aku berdegup kencang. Bila dia rangkul legan aku, aku rasa macam yang kat sebelah aku tue gf aku. Aku mula merasakan yang diri aku macam lelaki.

Since aku ada perasaan yang macam tue, aku cuba untuk jauhkan diri dari dia. Aku tak nak 'penyakit' tu berlarutan. Finally, I did it. Tamat Darjah Khas, kitorang dah tak berjumpa. Itulah aku bila terlalu cintakan SI Dia. Cinta aku pada dia sampai hati dan jiwa aku jadi kosong. Tak boleh pandang lelaki lain? Aku mula suka pada kawan perempuan. What the shit!

Sekarang, recently 'penyakit' aku tue datang lagi setelah setahun berlalu. Tapi kali nie bukan pada Jia. Tapi pada Ana. Even aku sedang dalam proses melupakan Si Dia, tapi hati aku tetap kosong. Aku masih tak dapat nak pandang mana-mana lelaki. Means, tak ada lah aku nak bercinta dengan mana-mana lelaki tetapi....entahlah. Bila pandang budak-budak lelaki nie...apalah yang menarik sangat. Hensem? Boleh lah. Baik? Baiklah sangat...

Bukanlah nak hina mana-mana lelaki. Tapi memang lelaki-lelaki yang macam tue ada kat sekeliling aku except my dad. Hish! Kusut ah! Dulu Jia, sekarang Ana. Kalau Jia tue ok ah. Sebab aku dapat renggangkan hubungan dengan dia coz dia dengan aku tak ada lah rapat sangat. Tapi Ana nie...dia BFF aku. Dah 2 tahun 4 bulan 6 hari kitorang berkawan. Dia memang tahu kisah aku dengan Si Dia tuh. Dia tahu kesakitan aku. Aku tak dapat nak renggangkan hubungan dengan dia. Tak dapat nak jauhkan diri dari dia. Aku sayangkan dia, BFF aku. And sekarang....maybe lebih dari tue.

Aku tak tahu whether aku dah sembuh belum dari 'penyakit' nie. Tapi aku memang ada terfikir and teringat kat Ana. Aku terpaksa lawan 'penyakit' nie tanpa sokongan sesiapa. Tanpa Ana juga. Padahal, dialah yang selalu support aku bila aku kata aku nak lupakn Si Dia. Dan aku memang support dia bila dia pun nak lupakan ex dia. Kitorang menanggung sakit yang sama tapi berpunca daripada hal yang sama namun berbeza cara. Kalau aku ditinggalkan tanpa sebarang kata, kemudian angau bertepuk sebelah tangan selama 3 tahun, kemudian ditendang keluar secara sah setelah 3 tahun menanti, Ana pula melalui hubungan percintaan yang rumit. Hubungan dia dengan ex asyik putus sambung, putus sambung je. Sampai satu ketika, Ana sendiri yang kesakitan dan menangis.



Ana faham aku dan aku faham Ana. Maybe kalau aku luahkan perasaan aku nie pada dia pun, dia akan faham. Tapi aku tak nak dia tahu. Aku tak nak hubungan kitorang renggang and jadi kekok. Biarlah untuk kali nie aku sakit sorang-sorang. Yang penting, aku dengan Ana maintain BFF.




0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com