Berubah

Aku selalu ada rasa, ada niat untuk berubah. Bukan untuk ubah 'penyakit' aku nie je, aku nak ubah ibadah dan akhlak aku. Yalah. Namapun solat tak pernah nak cukup. Al-quran pun dibiarkan berhabuk. Itupun Alhamdulillah aku still ingat macam mana nak baca. Dari segi akhlak, alangkah bagusnya aku memang boleh elak daripada pakai pakaian yang ketat lagi sendat. Kan sempoi kalau pakai track-suit, baju lengan panjang, bertudung hitam kosong and bersandal or selipar je bila keluar. Tapi macam tak best je kan? Maksud aku macam tak keperempuanan. Aku pakai macam tue bila keluar dengan bapak je. Kalau dengan mak, girly lah sikit. Asal jangan aku yang geli sudah. Cakap pasal berubah, aku tak ada mana-mana support pun untuk berubah. Everything is on myself. Berat der. Haishh... Honestly, aku nie ada sifat hipokrit. Bukanlah menipu, mengkhianati orang, tapi macam yang kita tahu, "menunjukan ketaatan kepada Allah tetapi hatinya tetap kufur". Itulah namanya orang yang kufur. Munafik. Seangkatan lah tu. Tapi dalam hipokrit aku, aku try juga untuk transform hipkrit tu jadi ikhlas. Tapi ada masa tu, kalau malas tu dah tahap bapak setan, jangankan hipokrit, play-girl terus. Jahat ah tu.



0 Penasihat:

INI BLOG WA PUNYA. JANGAN TAIK HIDUNG MASIN PERASAN NAK BUAT HARTA!
Copyright© All Rights Reserved Rykino Yuro @ xnobleshitstory.blogspot.com